söndag, september 27

Jerk It Out


Den senaste veckan har jag:

x Försovit mig för att ändå komma i tid och leta efter teletubbies och andra djur i skogen. Jag såg även folk som inte gillade sådana andra små djur^ ^

x Fått en ny mobil med tele2-kompis, tagit emot 163 sms och skickat 164 *-*
Mina top3 smsare är - Simon, som skickat 48 st; Isak med 23; Rebecka med 22.
Det är mycket trevligt att få och skicka massa sms gratis ska sägas. :D

x Haft en lektion som slutade halv 10, bara för att ändå stanna kvar i Göteborg i 6 timmar till med Isak. Vi gick upp och ner för avenyn x antal gånger, kollade vackra youtube-videos (varav en på biblioteket där vi också fick höra på något som jag tror skulle föreställa ett skämt från en gubbe i en hiss), letade kalendrar utan framgång, åt på 14kvadrat, babblade, kom inte på någon bra sång att sjunga, räknade trappsteg, träffade Bonzo, konstaterade att Emilia är ett vanligare namn än Maja, pratade om hur trevlig man var som liten när man slog folket på dagis, medmeramedmera.

x Varit med underbara Cammo under en håltimma. Gungor är bra, hösten också (när våren är slut) <3


x Vandrat runt i en och en halv timme i affärer väntandes på en fjomp. Detta slutade med att jag faktiskt nu har köpt en kjol. Helt självmant. Den är fin. Första kommentaren från fadern var att den var mycket Emilig. Tänk bara, en kjol som är Emilig! O.O

x Gått och sett Inglorious Basterds på bio med en liten Simon. Den var väldigt mysig, sådär blodigt äcklig och skrattretande på samma gång. Men det var kul^ ^ Efteråt kom jag på att jag bara sådär i förbifarten sagt till fadern att jag skulle på bio, men det klarade sig ändå.

x Haft föräldrafritt och bjudit folk hem till mig att sova över. Efter mycket krångel, sms/ringande och springande fram och tillbaka till busshållplatsen kom iallafall alla till pizzabakandet i mitt kök iallafall. Vi åt sedan pizzan och de två påsar chips, stora påsen gelehallon och chokladen medans vi såg på "En shopaholics bekännelser" och sjöng singstar. Sedan pratades det och somnades väl inte förän sent (men ändå relativt tidigt, med tanke på när man brukade somna på sleepovers när man inte var tvungen att gå upp kl 05.30...).
På morgonen sedan blidde det stor frukost, mer singstar, twister, m.i.g. (som jag förlorade xP) och en promenad till Norsesund på 15 minuter (jävligt snabbt för er som inte vet hur lång tid det vanligtvis tar att gå dit från moi).

x Cyklats tillbaka från norsesund hela vägen utan att stanna någonstans, bara för att sedan när man kommer hem upptäcka att det senaste dygnets tyngdbärande, fram-och-tillbaka-från-hållplats-springande, snabbpromenadande och sedan cyklande gav mig ganska så väldigt trötta och träningsvärkande ben x)

x Mysat med Beckan och sett på gårdagens film igen, medans jag stretchade i otroligt vackra och normala positioner i soffan XD

x Städat o Diskat

x Tagit igen vad som missats i idol.

x Pratat med London-tillbakakommen moder som även tagit med sig twilight-backstage-bok och gottgott som jag passade på att kolla in.

x Skrivit blogginlägg

x Snart duscha

punkt.

5 kommentarer: