tisdag, september 1

Hvittan

Howdie! Long time no see (sry)!
Jag måste bara tala/skratta ut lite om mitt nya liv på hvittan x)

Måndag:
Tåg med Danni till GBG som visade sig bli 20 minuter sent. (AAAAAAAAH!!!) Vi träffade Amanda på vägen innan D gick till IHGR och vi vidare till Norra Aulan i Hvitfeldtska. Träffade David också, som senare skulle visa sig hamna i min klass. ( :3 ) S1EF is teh shit!!
Sedan upp till klassrummet där vi träffade resten av klassen och E-delens mentor (jag är F) som är lite sådär lagom mysigt virrig.^ ^ Vi fick hitta varsin person att intervjua (jag talkade med Rasmus Ååååhman/ en lång fjomp och fotbollsnörd) och sedan presentera lite snabbt. Sen massa papper och busskort (lunch någonstans däremellan). Hem.

Tisdag:
(Virrig) Rundtur av skolan, mer papper och hem. Dagens lära känna: Robin Ösldrm ;) Träffade Elisabeth i Norsesund och övertalade henne att vänta på hennes buss i Ingared med mig, Teo och Tobias. Sedan försvann hon och jag fick killarna för mig själv i nån timme eller så. ;)

Onsdag:
Första shemadagen, fast utan Språket, så jag började tio i tio. Matte med en lärare som snackade filosofioch sa att vi inte skulle ha honom i matte, lunch och sedan NO. Vad NOn handlade om har jag ingen aning, troligtvis mest om lärarens skadade fot, jag lyckades sila bort hennes (aningen irriterande) röst och spelade 3 i rad med Isak istället x)
Sedan hängde jag med Agnes i stan i 3 timmar. Vi fikade, babblade och sjöng högt på bl.a. Wannabe (Spice Girls) för alla i närheten.

Torsdag:
Dag enligt schema + hängande med Robin, Sandra, Léon o Katrin vid fontän. Hem.

Fredag:
Slapp börja kl 8 eftersom vi hade studentcard-fotografering 8.30. Sen idrottsbabbel o GODIS!!! Lektionsbabbel och sedan hängande med Johan, Rasmus o Sandra. Det var egentligen tänkt att vara en grillfest för 1orna i Slottskogen, men det regnade för mycket så det blev inställt. Istället blidde det åkande fram och tillbaka i spårvagn för mig och Sandra innan vi (igen) träffade killarna och åkte till röda sten. Där åktes det linbana och så sjungade jag lite. (massa komplimanger = *-*) Sen gick vi lite hit och dit och babblade innan vi tillslut splittrades vid 10-tiden.

Helg:
Allmänt trött mys och hängande med trevligt gammalt folk. *-*

Måndag:
En lektion. Kl 14.20. Innan passade jag på att fina till mig lite på äkta tjej-vis.^ ^ Sen Franska där jag träffade Josefin också^ ^ Efter - Regn = hem.

Tisdag:
Tandläkare på morgonen, vilket gjorde att jag missade första lektionen ("Åhnej" -.-') och att jag blir av med min räls om TVÅ veckor *-* Sen in till GBG utan lunch. Träffade folket lite för en lektion. Råkade hamna i lag med Rasmus, Johan, Paulos o Isak i SOn. We're doing ungdomsbråk-stuff i Paris -08 (eller när det nu var). Mini-babbel och tillfällig förvirring. Hem.

(BTW. Jag har två pojks i min klass som kollar in mig :D Cx *-*)

Allt sammantaget: Underbart :3

punkt.

5 kommentarer: