onsdag, oktober 21

Dear Diary

Jag har skaffat mig en "dagbok"! Trodde aldrig att jag skulle säga detta.. jag antar att jag faktiskt har förändrats en hel del. Anledningen till att jag skriver "dagbok" inom citationstecken är att jag inte ser den som en dagbok, det är mer min skriva-av-mig-så-att-jag-till-slut-kan-somna-på-kvällen-bok, lite som Dumbledores minnessåll. Förvånansvärt nog har jag redan hunnit skriva i den tre gånger, en gång med bara allmänt bubbel som var fast innanför pannan på mig, en med snabbkladd och ett brev som troligtvis aldrig kommer att skickas, för det är väl så det går till i dessa icke-dagböcker eller hur?

För övrigt är hösten ganska väldigt underbar just nu, speciellt när det är bra väder. Jag fixade i-tunes i helgen och har sedan dess flera gånger gått ut och sjungit högt på gamla Backstreet Boys, Bruttan Spears, Aerosmith, Michael Jackson m.m. (man kan ju alltid undra vad folk som hört mig tänker). Dagar med fint väder är inte allför ovanliga in tha Ingared just nu, och för en gångs skull har jag inget emot att utnyttja det. Även i stora Göteborg funkar det, trots gråa moln och kyla. Jag känner mig ovanligt social och enstörig och djup och ytlig och klok och dum, allt på samma gång, om det är min egen förtjänst eller inte kan jag inte säga säkert, men jag misstänker att det har mycket att göra med årstiden. Även om jag saknar gamla folket massor måste jag säga att det nya folket och deras vänner inte är så hemska de heller och jag ser fram emot nästan tre år till med detta.

Mitt skrivande just nu är kanske lite virrigt, men what can you do? Som vanligt är det bara jag som bubblar av mig, och tänkte att denna gången kan jag lika gärna göra det på min stackars vanskötta, ensamma och underskattade blogg (av mig, that is). Inläggen kommer lite sporadiskt, jag vet, men ni får nöja er med det för annat kan jag inte ge er. :)

Cya.

punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar